See programm põhines toidunäitusele “Puder ja kapsad”. Näitustundi sai valida, kahele vanusegrupile, mida juhendaja sai omakorda vastavalt lastele lihtsustada või keerukamaks muuta.

 

Nooremale vanusegrupile (kuni 6. klass) toimus näitusel ekskursioon aktiivõppe meetodil, kus juhendaja aitas lastele suunavate küsimustele ringi vaadata. Läbiti toitumisega seotud suuremaid probleeme maailmas, vaadati palju erinevad inimesed peaksid päevas sööma ning kuidas seda mõõdetakse ja uuriti miks polaarmatkaja peaks päevas tarbima 3 korda rohkem energiat kui tavainimene. Koos vaadati üle toidulaud ning lauanõud ja nende ajalugu, vahele mängiti otsimismängu ja uuriti kas inimene saaks hakkama veeta. Lõpuks said lapsed tuttavaks keskkonnaprobleemidega, mis söömisega kaasnevad ning omapoolseid lahendusi probleemide vähendamiseks pakuti joonistustöötoas “Tuleviku toit”. Ka esinemisoskuse sai proovile panna oma tööd teistele esitledes. Laste fantaasia on piiritlematu ning tulevik paistis joonistustelt helge!

Vanema vanusegrupiga läbiti laias laastus samu teemasid, lisaks õpiti ka seedeelundkonda, kuid vormiliselt märksa iseseisvamana. Tegemist oli grupitööga, kus 4-5liikmelised tiimid said suunavad küsimused ja näituseplaani, kust nad pidid õige punkti leidma. 10-15 minuti jooksul tuli teha endale vastav teema selgeks ning see esitleda teistele gruppidele.